TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

dinsdag 24 februari 2015

Inbraak bij bouwwinkel Espritt

DIEVEN KNIPPEN OMHEININGEN DOOR MAKEN BUIT VAN MINSTENS 40.000 EURO

De dieven braken binnen bij Espritt en maakten onder andere vier computers, cash geld, een gps en een zware jeep buit. In totaal meer dan 40.000 euro. - Vertommen

Door de omheiningen van vier bedrijven door te knippen, konden dieven uiteindelijk hun slag slaan bij bouwwinkel Espritt waar ze aan de haal gingen met vier computers, cash geld, een ingebouwde gps en een zware jeep. Een zware buit van minstens 40.000 euro.
KENNY HENNENS

De inbrekers hadden duidelijk een plannetje uitgedokterd toen ze in de nacht van zaterdag op zondag hun slag wilden slaan bij vier bedrijven langs de Diestsesteenweg in Kessel-Lo.

Om zo weinig mogelijk op te vallen, hadden ze aan de achterkant bij Tyco, Dierenplezier, Espritt en Martens de omheining doorgeknipt om zo uit het zicht op zoek te gaan naar een snelle buit. Bij houthandel Martens moest men afdruipen zonder buit nadat het alarm in werking trad zodat de schade beperkt bleef tot de toegangsdeur naar het bureel en de omheining. Vlak voordien waren de inbrekers echter wel in hun opzet geslaagd bij Espritt, dat bouwmaterialen verhuurt en verkoopt, en konden ze verschillende zaken meenemen voor een totale waarde van minstens 40.000 euro.

Ze sloegen dit raam aan diggelen om binnen te raken. - Vertommen

Ook jeep gestolen
Zaakvoerder Dirk Allard, die liever niet met zijn foto in de krant komt, was op het tijdstip van de inbraak nochtans samen met zijn vrouw aan het slapen in het appartement boven de werkruimte. Hij moest de schade met lede ogen vaststellen. "Ze zijn binnengedrongen door het raam naar het bureel met een ijzeren staaf aan diggelen te slaan. Zo zijn ze er niet alleen vandoor kunnen gaan met vier computers en wat cash geld, maar hebben ze ook een ingebouwde gps uit mijn nieuwe vrachtwagen uitgebroken. En alsof dat nog niet genoeg was, zijn ze ook weggereden met mijn jeep die ik nodig heb om naar mijn klanten te gaan. In totaal zal hun buit meer dan 40.000 euro bedragen en dat is voor een zelfstandige als ik een kleine ramp", aldus een verbouwereerde Allard. "Gelukkig hebben we van de belangrijkste gegevens op de computer nog een back up, maar ik ben wel al de bewijzen van onze bestellingen en facturen kwijt. Omdat ze er ook met onze enige bedrijfswagen vandoor zijn en ik dus niets meer kan leveren, moet ik nu bovendien alle klanten afbellen. Ik hoop nu dat mijn vrachtwagen het nog doet, want die ingebouwde gps hebben ze gewoon losgeknipt waardoor de kans groot is dat ook de electronica het heeft begeven."

Langs deze weg ontsnapten ze met de jeep. Achteraan zie je waar ze een stuk omheining stukknipten. - Vertommen

8ste inbraak in 20 jaar
Voor Espritt is het bovendien al minstens de 8ste inbraak in goed 20 jaar tijd. "Die dieven hebben dat slim gezien door de omheining door te knippen, want met een jeep is het natuurlijk een koud kunstje om dan via de parking door de modder buiten te rijden. Ik heb al bijna overal diefstalwerend glas laten installeren en de ingang tot de werkruimte afgesloten met een ijzeren poort, maar dat is blijkbaar nog niet voldoende. Ik moet nu eens nadenken over wat ik nog kan doen, want ik wil hier geen ongewenste gasten meer over de vloer krijgen", aldus nog de zaakvoerder die er sterk aan twijfelt of hij zijn gestolen goederen ooit nog zal terugzien.

"Zoals steeds hebben we het labo ter plekke gestuurd om de nodige vingerafdrukken en voetsporen vast te leggen", zegt politiecommissaris Marc Vranckx.

"Die gegevens worden door een speciale werkgroep in een centrale database gegoten om dan naar overeenkomsten te zoeken met andere inbraken over het ganse arrondissement. Op die manier kunnen we toch wel wat inbraken aan elkaar linken en is de kans groter dat we de daders misschien te pakken zullen krijgen."

Ook de gps van een gloednieuwe vrachtwagen werd uitgebroken. - Vertommen

Ook hier knipten de dieven de omheining stuk om zich toegang tot het terrein van Espritt te verschaffen. - Vertommen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten