Eén jaar geleden kende niemand het geheim van Nick, een bouwvakker die ook twee dagen per week op de interieurafdeling van winkelketen Casa werkte. Nick is homo en wou dat al een tijdje aan zijn familie en vrienden vertellen. Hij kwam terecht op een website waar hij een oproep zag voorUit de Kast , een nieuw programma op VTM waarin jongeren zich zouden outen als homo of lesbienne. ‘Ik begrijp dat mensen het misschien raar vinden, zo op televisie vertellen dat je homo bent. Maar ik had dit nodig om die stap te zetten. Ik heb al 10.000 keer geprobeerd om dit aan mijn omgeving te vertellen. Ik had zelfs een tekst gestudeerd, een moment ingepland. Maar als het moment daar was, durfde ik niet. Dit programma was voor mij de ideale oplossing: door mee te doen aanUit de Kast , kon ik niet meer terug.'
Nick besefte bijna twee jaar geleden dat jongens hem meer interesseerden dan meisjes. ‘Ik zag een jongen op een fuif en kreeg daar gevoelens bij. Eerst wilde ik er niet van weten, maar dat gevoel ging niet weg. Ik heb ook lang gedacht dat ik biseksueel was, maar dat was meer een tussenstap om niet te moeten zeggen dat ik eigenlijk niet op meisjes viel. Ik heb trouwens wel vriendinnen gehad, maar de relaties met meisjes waren altijd wel opvallend kort. Nu ben ik er helemaal uit: ik ben homo.'