TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

vrijdag 2 mei 2014

Kamperende ouders slaan vijf dagen tent op aan Abdijschool


Na De Ark heeft ook Abdijschool in Kessel-lo kamperende ouders op bezoek. Ze staan sinds woensdag aan te schuiven om hun kleuter komende maandag in de school te kunnen inschrijven.
De Ark en Abdijschool zijn traditioneel de meest 'gewilde' scholen van Leuven. Het zijn de scholen waar ouders het eerst aan het kamperen slaan. Dit jaar verbrak De Ark alle records, omdat het aantal beschikbare plaatsen beperkt was. Vrijdagochtend, exact tien dagen voor de start van de inschrijvingen op 5 mei, sloeg de eerste papa zijn tenten al op voor de schoolpoort. In de Abdijschool duurde het langer, al was woensdagmiddag nog vroeg. Maar niet iedereen ziet dat zo. "Akkoord, we moeten vijf dagen wachten", aldus papa Nico Vandenbempt. "Maar wat zijn vijf dagen op een schoolcarrière van negen jaar?" "Trouwens", zegt een kamperende mama. "Het is hier heel gezellig. De directeur heeft ons een zaaltje ter beschikking gesteld, we mogen de toiletten gebruiken en ik heb mijn tentje opgeslagen op een graspleintje langs de school. Ik heb zalig geslapen. (lacht)"

Voor de 13 plaatsen in Abdijschool en 3 in de afdeling Liemingen waren er gistermiddag al 9 gegadigden. Voordeel is dat ze allemaal zeker zijn van een plaatsje. "Ik wilde hier absoluut binnen geraken, omdat de school op 800 meter van onze deur ligt", zegt een mama. "Als ik mijn kinderen de straat help oversteken, hebben ze een veilige fietsroute tot op school."

Het stadsbestuur wil vanaf volgend jaar een digitaal inschrijvingssysteem hanteren én het criterium 'afstand woning-school' laten meespelen. Maar dat zien niet alle ouders aan Abdijschool zitten. "Er zijn tegenwoordig veel samengestelde gezinnen: wat daarmee?", zegt Nico Vandenbempt. (KBH)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten