TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

woensdag 4 december 2013

Buurtcomité Kessel-Lo vreest toename sluipverkeer


Bij de ontwikkeling van een vernieuwde Martelarenlaan, compleet met park en fietsstraat, houdt het Leuvense stadsbestuur met de mobiliteit in omliggende straten geen rekening. Dat beweert het Overleg Buurtcomités Kessel-Lo, dat aanstuurt op dialoog.
Einde augustus keurde de Leuvense gemeenteraad een herziening van het Ruimtelijk Uitvoeringsplan (RUP) voor de Martelarenlaan goed, waardoor de plannen voor de verfraaiing van de stationsomgeving in een stroomversnelling kunnen komen. De aanleg van een fietsstraat op het huidige traject van de Martelarenlaan, het verschuiven van de verbindingsas naar de sporenbundel toe en de aanleg van park Belle Vue, zijn bovendien opgenomen in de meerjarenbegroting van de stad Leuven, waardoor de stadsvernieuwing zich vanaf 2014 kan voltrekken. Los van de hoofdbedding maken buurtbewoners zich echter zorgen over de huidige zijstraten van de Martelarenlaan, waarvan in de toekomst enkel nog de Albertlaan, de Streuvelslaan en de Pieter Nollekensstraat zullen uitgeven op de fietsstraat. ‘De Martelarenlaan is een van de drie grootste verkeersassen in Kessel-Lo. Het afsluiten van verschillende zijstraten heeft dan ook ingrijpende gevolgen. Niet alleen naar buurtbewoners toe, die om zullen moeten rijden, maar ook naar het sluipverkeer dat nu al massaal aanwezig is in de woonwijken’, zegt Piet Van Meerbeeck namens Overleg Buurtcomités Kessel-Lo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten