TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

donderdag 19 juni 2014

Op stap met de ophaalwagen EcoWerf


Ter gelegenheid van de tiende verjaardag van EcoWerf gingen enkele inwoners een dag mee op stap met de huisvuilophaler. Onder meer Hugo Boels uit Kessel-Lo nam deel aan de wedstrijd 'Een dag op stap met de ophaalwagen' uit het Kringloopnieuws van november vorig jaar. "Als een van de winnaars mag ik hier in Keerbergen een dagje meelopen met de ophaalwagen", zegt hij. "Mijn vrienden dachten dat het om een werkstraf ging, en vroegen al wat ik had mispeuterd", lacht de gepensioneerde. "Ik ben ook om 6 uur moeten opstaan, maar eigenlijk is het leuk om iets compleet anders te doen. Ik denk dat de meesten dit werk wel onderschatten. Het is fysisch erg belastend, onder meer voor de spieren. Vooral een verkeersdrempel doet erg vies", zegt hij. Vorige week gingen Joyce Trémérie (Kessel-Lo), Magda Cerulus (Begijnendijk), Catherine Vanneste (Tremelo) en Ben Eyckmans (Leuven) al met de ophaalwagen van EcoWerf op stap. "Wij hebben vier ton pmd opgehaald en samen zowat 30 kilometer te voet afgelegd. Chapeau voor de laders die elke dag dit werk doen", klonk het.

(SPK)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten