TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

vrijdag 14 juni 2013

‘Beschermengel’ wil wurger in gevangenis

ADVOCATE ROEPT OP TOT KALMTE NA VERMEENDE AGRESSIE


‘Hij heeft al twee keer mijn deur vernield’, zegt Rudi, die de man in de gevangenis wil zien.

Een man die een slachtoffer van een wurgpoging bij hem thuis in bescherming neemt, wil dat de overheid de dader opsluit. Volgens de ‘beschermengel’ zou de man hen opnieuw hebben aangevallen. De advocate van de tegenpartij roept op tot kalmte.
Omdat F.I.A.(31) uit Rotselaar zich naar eigen zeggen al een tijdje niet meer veilig voelt, heeft een vriend uit Kessel-Lo haar in bescherming genomen. ‘Sinds ze hier woont, ben ik geen minuut gerust meer’, zegt Rudi Brams die de situatie grondig beu is. ‘Op nauwelijks een week heeft haar ex al twee keer de ruit van mijn deur vernield en is hij ongevraagd opgedoken in de woonkamer. Een keer zat hij F. zelfs achterna. In de schermutseling die volgde, heeft hij mij gebeten en gekrabd. Uiteindelijk heb ik hem kunnen buiten werken.’

Op 4 juni dit jaar veroordeelde de strafrechter S.D.S.(33) uit Rotselaar tot 36 maanden cel, waarvan de helft met uitstel, voor een poging tot doodslag op zijn ex in hun huurwoning aan de Steenweg op Holsbeek. De stoppen van de man sloegen door toen zijn partner eind mei 2012 het einde van de relatie aankondigde. Hij duwde de vrouw tegen de grond, gaf haar zware stampen en bond haar met handen en voeten vast.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten