TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

vrijdag 4 mei 2012

Provinciaal domein Kessel-lo

Vijverpark


Vijverpark, nu Provinciaal Domein Kessel-lo.
De toegangspoort van het Vijverpark in Kessel-Lo. In de jaren '70 planden de eigenaars van dit park en het nabije Leopoldpark een verkaveling, maar de toenmalige provincie Brabant heeft toen het domein opgekocht en gered. Wat is jouw mooiste herinnering aan het Provinciaal Domein?


2 opmerkingen:

  1. Het Vijverpark en het Leopoldspark werden een korte tijd, enkele jaren, door de Boerenbond verworven als ontspanningspark voor hun werknemers. De naam werd toen veranderd in "Van Hemelrijckcentrum", naar de naam van een voorzitter van de Boerenbond die ook nog minister was geweest. Boerenbond verkocht de hele heisa met veel winst aan de provincie. Over mijn herinneringen later meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn mooiste herinneringen aan het Vijverpark... We gingen er zwemmen, samen met pa, toen ik een jaar of acht was. We doken er naar de bodem om de enorme zoetwatermossels op te vissen. Later... Ik was veertien en het was vakantie. En we zaten samen in een roeibootje. Zij en ik. Godelieve, samen met haar jonger zusje. En ik was smoorverliefd. En ik zie haar nog altijd staan toen ze, valiesje in de hand, afscheid kwam nemen toen haar ouders haar voor enkele weken naar een tante of haar oma zonden. En ik heb haar nooit meer teruggezien. Het was niet eens tot een vluchtig kusje gekomen. Oh, zoete herinneringen. Voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen