TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

dinsdag 28 oktober 2014

Stefan Boonen brengt vier jeugdboeken tegelijk uit


Jeugdschrijver Stefan Boonen uit Kessel-Lo heeft ongeveer gelijktijdig vier boeken uitgebracht. Dit na een periode van relatieve rust.
"Gewoonlijk verschijnen er op jaarbasis twee tot drie boeken van mijn hand", zegt Boonen. "Vorig jaar was dat er maar eentje. Vandaar dat ik spreek van 'relatieve rust'. Nu komen er plots vier boeken tegelijk uit. Allemaal geheel toevallig hoor: 't is niet zo dat ik vorig jaar niks heb gedaan en daarna gelijktijdig vier boeken heb geschreven. Nee, het zijn de uitgeverijen die beslissen wanneer een boek verschijnt. Soms laten ze dat wat langer liggen, soms gaat het wat sneller." De vier boeken zijn: 'De avonturen van Beer Dokus', vijf verhalen voor jonge kinderen die werden ingelezen door acteur Bruno Vanden Broeck, 'Hier waakt oma', een graphic novel voor eerste lezers, 'De jacht op Jozef Tentelaar', een avontuurlijk boek voor 9-plussers, en 'Met opa is het feest', een prentenboek voor kleuters. "Het zijn heel verschillende boeken, voor verschillende leeftijden ook", vervolgt Boonen.

"Zo dwaas ben ik niet, om mezelf concurrentie te gaan aandoen (lacht). Door het gelijktijdig verschijnen is het nu wel extra druk. Maar oktober en november zijn traditioneel drukke maanden, dus dat nemen we erbij. Ik vind het trouwens tof om te merken dat er leven is rond mijn boeken. Daar doe ik het toch voor." (KBH)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten