TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

maandag 26 januari 2015

"Al paraat om 3.20 uur"

WACHTRIJ VAN MEER DAN 200 METER VOOR INSCHRIJVINGEN SPORTY-KAMPEN

De rij wachtende ouders is meer dan 200 meter lang en loopt zelfs de Eenmeilaan in. - Foto Vertommen

Urenlang wachten in weer en wind om je kind in te schrijven voor een sportkamp. Het is niet meer van deze tijd en voor de geduldige ouders die zondagochtend vroeg al paraat stonden in Kessel-Lo is het gelukkig ook de laatste keer geweest.

BART MERTENS

Bijzonder veel volk in de zaal van café De Curve op het De Becker Remyplein in Kessel-Lo gisterenochtend want daar werd de allerlaatste inschrijvingsdag voor de Sporty-kampen georganiseerd. Het gevolg? Een wachtrij van meer dan 200 meter tot in de Eenmeilaan. Al vroeg in de ochtend stroomden de ouders toe om hun kinderen in te schrijven voor hun droomkampen. De zaal van café De Curve was dan ook bijzonder snel gevuld met geduldige ouders toen de deuren werden geopend. Om u een idee te geven: vorig jaar stonden er zo'n duizend ouders in de wachtrij en dit jaar was dat niet anders.

Eén van de eersten ter plaatse was papa Bram Parola. "Ik was gewaarschuwd en stond om 3.20 uur 's ochtends al paraat, inclusief thermisch ondergoed want het was behoorlijk koud 's nachts. Gelukkig was ik bij één van de eersten en kon ik mijn dochter Yana (9) inschrijven voor het Paaskamp en een kamp over sterren en planeten. Om 9 uur begonnen de inschrijvingen en om tien na negen was Yana ingeschreven. Alles is vlot verlopen. Mijn dochter is blij."


Dierenkampen populair
Veel ouders hadden minder geluk. Heel wat kampen, zoals bijvoorbeeld de popualire ponykampen, waren snel volzet. "Dat ging enorm snel", zegt Bram Parola. "Omdat ik voor de eerste keer kwam, had ik me op voorhand goed geïnformeerd. Kampen met dieren zijn blijkbaar altijd snel volzet. Net daarom besloot ik om al om 3.20 uur in de rij te gaan staan. Er stonden op dat moment al een tiental mensen voor me. En de wachtrij bleef maar aangroeien. Op een bepaald moment stonden er ouders te wachten tot aan de bakker in de Eenmeilaan."

Gelukkig voor de ouders was het de allerlaatste keer dat het huidige inschrijvingssysteem van toepassing is voor de Sporty-kampen. "Ik denk dat heel wat ouders blij zijn", zegt Bram Parola. "Benieuwd wat het nieuwe systeem zal inhouden. Online inschrijvingen hebben natuurlijk ook nadelen. Ik ben alvast blij dat mijn dochter is ingeschreven voor de kampen die ze graag wilde doen. Ze was in de wolken toen ze hoorde dat het was gelukt."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten