TWITTER, MAIL, SKYPE,FACEBOOK

twitter: @adriaanpauwels
mail: pauwels.bols@gmail.com
skype: adriaan.pauwels
facebook: adriaan pauwels

donderdag 30 april 2015

Ouders kamperen aan Abdijschool


Aan de Abdijschool van Vlierbeek in Kessel-Lo kamperen sinds dinsdagavond ouders om hun kinderen in te schrijven. Voor de ouders zit er niets anders op als ze hun kinderen willen inschrijven in de school want de plaatsen zijn beperkt. Pas volgende week maandag gaan de inschrijvingen van start. Schepen Ridouani (sp.a) heeft een oplossing klaar om online in te schrijven maar niet alle scholen willen in het systeem stappen.
BART MERTENS
Kamperen aan de schoolpoort om je kind in te schrijven...het is voor veel ouders helaas de harde realiteit. Aan de Abdijschool van Vlierbeek in Kessel-Lo doken dinsdagavond de eerste ouders op. En dat terwijl de inschrijvingen pas volgende maandag van start gaan. "Dat klopt", zegt Odette Renders die haar kleinzoon Masse (1) wil inschrijven. "Masse gaat pas in mei 2016 naar de kleuterschool maar we kunnen niet anders dan hem nu al in te schrijven. Toen ik hier arriveerde, stonden er al tien ouders te wachten. Er is helaas geen andere optie. Als je je kind wil inschrijven in de school die je wil dan zit er niets anders op dan kamperen voor de schoolpoort. Je moet er iets voor over hebben. De sfeer zit gelukkig wel goed onder de ouders. Ik neem de nachten voor mijn rekening en mijn dochter en schoonzoon doen de dagen. We mochten de nacht doorbrengen in een zaaltje van de school."


Caravans en mobilhomes
Ook opa Fred Opperdoes is van de partij aan de Abdijschool in Kessel-Lo om zijn kleinzoon Mats (2) in te schrijven. "Mijn schoondochter passeerde aan de school en zag kamperende ouders. Ze heeft me in paniek gebeld en ik ben meteen naar de school gegaan om de rij wachtenden te vervoegen. Er stonden inderdaad al caravans en mobilhomes op de parking. Ik wissel nu de wacht af met mijn zoon en schoondochter. Eigenlijk is het een schande dat mensen dit moeten meemaken om hun kinderen te kunnen inschrijven. Ik woon al vele jaren in Belgiƫ als Nederlander en elk jaar opnieuw duikt hetzelfde probleem op. Eerlijk gezegd, ik kookte van woede. Dit kan echt niet. Vijf dagen en nachten, en zelfs langer, kamperen voor een schoolpoort...Via het internet inschrijven kan blijkbaar niet."


Online oplossing
Dat kan wel want de stad Leuven heeft een online oplossing klaar. "Dat klopt", zegt schepen van Onderwijs Mohamed Ridouani (sp.a). "We hebben een oplossing klaar en we willen die graag implementeren maar niet alle scholen willen mee in het online verhaal. Sommige directies houden vast aan hun systeem. Onze online oplossing zou nochtans kunnen voorkomen dat ouders moeten kamperen aan schoolpoorten om hun kinderen in te schrijven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten