‘Ik fiets inderdaad liever in competitie dan veel rust of training in te lassen', zegt Wouter Daniels daarover. ‘En komt het dan al eens voor dat ik tijdens een wedstrijd naar huis wordt gefietst, dan is dat maar zo.'
Tweedejaaersbelofte Wouter Daniels stond vorig jaar niet aan de start van de Ardense Pijl en ook daar maakt hij maar weinig woorden aan vuil;
‘Ik werd gewoonweg niet geselecteerd, ik zal bijgevolg niet goed genoeg geweest zijn, zeker. Dit jaar ben ik wel van de partij, al weet ik niet waaraan mij te verwachten. Ik weet wel dat er kuitenbijters als de Rosier en de Wanne op het parcours voorkomen, maar wat ik daarop waard ben is mij niet duidelijk. Ook al mag ik niet klagen over mijn conditie zoals afgelopen woensdag nog in de Omloop van het Waasland is gebleken waar ik mijn derde tweede plaats van het seizoen behaalde terwijl ik nog altijd wacht op een eerste zege. Ik wil zondag zo goed mogelijk presteren en misschien houdt dat alleen maar de wedstrijd beëindigen in. Wat wel zeker is, is dat ik na afloop mijn mogelijkheden in dat soort werk veel beter zal kunnen inschatten, al weet ik wel dat ik geen klimmer ben.'